
Camelina Sativa (Plantaardige Olie)
De bloempot
In opdracht van HAS Hogeschool/ Rijk van Korlaar
Ontwerp één verpakkingsconcept voor plantaardige olie. Naast 'zuivere' olie zullen er ook smaakvarianten op de markt komen, hierbij te denken aan lavendel, basilicum en rozemarijn. de uitstraling moet exclusief, modern/trendy, landelijk en groen zijn.




Verpakking voedzame Plenty Reep
Vijf verschillende ontwerpvoorstellen
In opdracht van HAS Hogeschool
Plenty heeft een voedzame reep geproduceerd. De merkstrategie, doelgroep en smaken waren bepaald. De opdracht voor mij was om vijf verschillende ontwerpvoorstellen voor de facing van het product te ontwerpen. Hierbij was het idee dat er nagedacht werd over beeldmerken, maar ook over alle andere aspecten die komen kijken bij het ontwerpen van een reep. De merkstrategie is gekozen op basis van het archetype leider.
Bekijk hieronder de 5 ontwerpvoorstellen


Gekozen ontwerp
Ik heb voor dit design gekozen, omdat deze het beste aansluit bij het archetype. Ook is het duidelijk wat het product is en het straalt een bepaalde luxe uit. Dit vond ik goed aansluiten bij leiderschap. De verschillende smaken zijn te herkennen aan de kleuren en illustraties op de verpakkingen.

Soeper
Concept voorstel Soeper
In opdracht van HAS Hogeschool/ the Boilery (met 3 andere studenten)
Soeper is een uitklapbare vouwbeker voor Instant groentesoep. Hij is duurzaam en makkelijk in gebruik.
Werking









On the go verpakking circulaire instant soep
Drie concept voorstellen
In opdracht van HAS Hogeschool/ the Boilery
Het doel van deze opdracht was om een nieuwe instant groentesoep te ontwikkelen die zich onderscheidt ten opzichte van andere instant soepen. De soep zal zich doordat het een duurzaam circulair instant groentesoep is onderscheiden in de markt op basis van:
- Geweldige smaak
- Pure en natuurlijke ingrediënten
- Vrij van onnodige toevoegingen
- Duurzaam/ circulair
Soup Tub:
Dit Trendy kuipje is eenvoudig in gebruik. Hij is makkelijk mee te nemen On the Go. Hij is van composteerbaar materiaal gemaakt en ziet er luxe uit.
Soup Spoon:
Deze hippe lepel vol soep is onderscheidend en makkelijk te gebruiken. Trek het lipje en begin met roeren.

Fishless
Verpakkingsdesign
In opdracht van HAS Hogeschool/ met 4 medestudenten
Fishless is een merk dat geeft om dier en milieu, maar ook dol is op de smaak van ‘echte’ vis. Door te experimenteren met ingrediënten, weet het merk een plantaardig product neer te zetten dat wel de smaak heeft van de echte vis, maar voor 100% bestaat uit diervriendelijke producten.
De smaak van ‘echte’ vis, waar geen vis voor heeft geleden.




Bunzl Packaton (winnend concept)
Ontwerp binnen één dag een structureel design voor een stol. Om 8:30 begonnen we met een briefing en om 16:00 moesten we samen met twee andere klasgenoten het concept presenteren. Het was een leuke uitdaging alles verliep online, wat de opdracht moeilijker maakte. Deze verpakking geeft een luxe uitstraling en is makkelijk te gebruiken. De stol kan in de doos blijven tijdens het snijden en kan weer makkelijk dicht gemaakt worden.

UitdetuinVanDaan
Website
Voor deze imkerij heb ik eind 2019 een webshop mogen maken. Deze webshop hou ik up-to-date, door nieuwe producten toe te voegen of andere aanpassingen te doen. Neem gerust een kijkje: https://uitdetuinvandaan.nl/
