Fishless

Dit is een verpakking die ik heb ontworpen voor een school opdracht. We hebben met een groep van vijf studenten een Brand Manuel gemaakt voor Fishless. Zie hier de Brand Manuel

 

Verpakkingsvoorstellen:

 

Gekozen verpakking:

King Logo

De opdracht vanuit school (HAS) luidde: Pas het bestaande logo van King aan.

Wat gebeurt er met de typografie, vormentaal en de kleuren van een logo wanneer het archetype van dit merk veranderd?

Het archetype is aangepast van archetype leider, naar archetype rebel.

 

5 voorstellen:

Gekozen voorstel:

Ik heb uiteindelijk voor dit design gekozen, omdat het logo ook duidelijk zal zijn wanneer deze klein afgedrukt wordt. Het is een pepermunt merk en deze verpakkingen zijn vaak relatief klein, het is dan belangrijk dat een logo duidelijk is. Ook is het een rebels logo met een bepaalde speelsheid erin, dit sluit goed aan bij het archetype. Ook vond ik het belangrijk om bepaalde aspecten van het oude logo in het nieuwe design te verwerken, vandaar dat er gekozen is om het kroontje te behouden.

Chupa Chups Logo

De opdracht vanuit school (HAS) luidde: Pas het bestaande logo van Chupa Chups aan.

Wat gebeurt er met de typografie, vormentaal en de kleuren van een logo wanneer het archetype van dit merk veranderd?

Het  archetype is aangepast van archetype joker, naar archetype onschuldige.

 

5 voorstellen:

Gekozen voorstel:

Ik heb voor dit design gekozen, omdat dit het beste aansluit bij een snoepmerk, het straalt speelsheid en onschuldigheid uit. De roze kleur doet denken aan een suikerspin, dit sluit uitstekend aan bij een snoepmerk. Door de speelse en onschuldige uitstraling zullen kinderen zich door dit logo aangetrokken voelen.

Plenty Reep

Voor een opdracht van school (HAS) heb ik vijf verschillende ontwerpvoorstellen gemaakt voor de verpakking (facing) van een voedingsreep. Hierbij was het de bedoeling dat er nagedacht werd over het beeldmerk, maar ook over hoe de rest van de reep eruit ging zien. Tevens moest er bij het ontwerpen van de verpakking rekening worden gehouden met het feit dat er meerdere smaken zijn.

Voor het merk was reeds een merkstrategie bepaald en was de doelgroep bekend. Ook werd de informatie over de smaken gegeven. Er was een ontwerper aan de slag gezet die een visueel onderzoek gedaan heeft naar het archetype en hoe de identiteit er voor dit merk visueel uit zou kunnen gaan zien.

Merk – Voedzame reep Plenty

Voor volwassen ambitieuze werkende vrouwen 35-50 (doelgroep) biedt Plenty (brand) Voedingsrepen (productcategorie) die voldoende voeden en gemak bieden (functionele benefits) waarmee tijd bespaart wordt en het beste uit de dag en carrière gehaald kan worden (emotionele benefits) om ambities waar te kunnen maken (zelfverwezenlijkings-benefits).

 

De 5 uitgewerkte ontwerpvoorstellen:

 

Gekozen voorstel in smaakvarianten:

Ik heb voor dit design gekozen, omdat deze het beste aansluit bij het archetype. Ook is het duidelijk wat het product is en het straalt een bepaalde luxe uit. Dit vond ik goed aansluiten bij het archetype, leiderschap. De verschillende smaken zijn te herkennen aan de kleuren en illustraties op de verpakkingen.

 

Contact

Kom in contact met Dewi!